SAMEN WERKEN AAN EEN

GEZONDER

LICHAAM

Cranio Sacraal Therapie

Cranio Sacraal Therapie (CST) is ontwikkeld door John E. Upledger DO, OMM, osteopatisch arts en chirurg. In de Cranio behandel je geen symptomen en klachten, maar je behandelt de hele mens. Een ziekte vraagt niet alleen om een medische behandeling of het wegnemen van een klacht. Door te kijken waar een symptoom eigenlijk vandaan komt, kun je op een diep niveau met mensen en klachten werken.

Cranio Sacraal Systeem

Het Cranio Sacraal systeem is een deelsysteem van ons lichaam wat bestaat uit ons hoofd (cranium) en ons heiligbeen (sacrum) en het membraansysteem wat deze structuren verbindt: de dura (hersen- en ruggenmergvliezen). Hier bevindt zich je centrale zenuwstelsel met liquor (hersenvocht). De dura maakt deel uit van het geheel aan fasciën (bindweefsel) dat een heel uitgebreid netwerk vormt. Bindweefsel verbindt letterlijk alles in het lichaam met elkaar.

Spanning in de fascie

Verhoogde spanning in de fascie kan vele oorzaken hebben en kan veel klachten tot gevolg hebben. In de Cranio werk je met het ontspannen van de fascie. We werken hierbij zowel op bewust als op onbewust niveau. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd zowel op fysiek als op emotioneel niveau te werken en achter de oorzaak van uw klachten te komen. Door het lichaam zo weer in balans te brengen gaan we ons weer beter in ons vel voelen.

CST wordt vergoed vanuit de alternatieve therapie. Kijk in uw polis of dit voor u vergoed wordt.

Therapeut:

Leonie Heijnen